NávodyAmazon

Zákaznická podpora na Amazonu

Zákaznická podpora je nutnost

V předchozí části jsme si řekli, jak na získání prvních prodejů a recenzí. Dnes se zaměříme na zákaznickou podporu, rutinní práce a jejich automatizaci. Zákaznická podpora je nezbytnou součástí většiny firem.

Někteří zákazníci se občas ptají na různé dotazy a vy jako prodejce byste jim měl/a poskytnout odpověď ideálně do 24 hodin. Výhodou je to, že podnikáte online a můžete odepisovat přes mobil odkudkoli.

Jaký je rozdíl mezi feedbackem a recenzí?

Jednou ze součástí zákaznické podpory je odepisování na recenze a zpětné vazby. Nyní vám popíšu rozdíl mezi zpětnou vazbou (Feedback) a recenzí (Review) na Amazonu.

Feedback se vztahuje na prodejce jako takového (NE na produkt). Zákazníci většinou hodnotí rychlost a způsob dodání. Feedback se nezobrazuje na listingu produktu, ale u informací o prodejci.

Recenze se vztahuje na konkrétní produkt a je vidět přímo na listingu. Někdy se může stát, že zákazník bude posílat recenzi jako feedback. V takovém případě můžete zákazníka požádat, jestli by přidal tuto recenzi přímo k produktu.

Proč komentovat recenze?

Další součástí podpory je komentování recenzí. Když vám někdo napíše recenzi, tak byste měli reagovat na každou. Pokud je zákazník spokojený, můžete použít stejnou odpověď pro všechny.

Pokud je zákazník nespokojený, je potřeba řešit případ individuálně. Někdy se může stát, že situaci se zákazníkem vyřešíte a on hodnocení změní. Zákazníci bohužel většinou už komentáře u recenze nesledují.

jak získat recenze na amazonu zákaznická podpora

Hlavní výhodou odepisování na recenze je to, že zákazníci vidí, jak reagujete a tím v nich vyvoláváte větší pocit důvěry. Proto reagujte na recenze co nejdříve a především vždy pozitivně.

Email marketing

Doporučuji využívat některé z placených služeb k používání email marketingu. Může vám pomoci k získání recenzí od zákazníků a jste stále v kontaktu. Můžete zákazníkovi také poskytnout nějaké tipy a rady, jak používat produkt.

Jednou z takových aplikací je Seller Labs pro podnikatele na Amazonu. Zákaznická podpora se s tímto nástrojem dá poměrně dobře automatizovat. Nemusíte tak každému zákazníkovi posílat email zvlášť.

Série emailů

Připravte si zhruba 4 emaily, abyste měli automatizovanou zákaznickou podporu. První email odešlete hned po objednání produktu jako poděkování a pár tipů. Pokud nabízíte ebook zdarma, můžete zákazníkovi poslat ebook, abyste mu zpříjemnili čekání na produkt.

Druhý email můžete poslat po týdnu od koupení produktu. V tomto emailu můžete přidat nějaké tipy k používání a zeptat se zákazníka, jestli mu produkt přišel v pořádku. Na tento email někdy zákazníci reagují.

Ve třetím emailu, který pošlete zhruba dva týdny od objednávky produktu, můžete požádat zákazníka o recenzi. Podobný email s žádostí o recenzi můžete poslat i později a můžete do něj přidat i nějaký váš příběh nebo vaší značky a vaše cíle.

Komunikujte a kontrolujte

Někdy se stává, že zákazníci reagují na některý z těchto emailů a je třeba na ně individuálně reagovat. To už se bohužel automatizovat nedá. Snažte se zákazníkům vždy poradit nebo pomoci, a pokud mají produkt poškozený, tak se nebojte poslat náhradní zdarma.

Snažte se dělat zákaznický servis, jak nejlépe umíte. To je tedy shrnutá pravidelná práce na Amazonu, do které nepočítám pravidelné sledování statistik, reklam, konkurence a analýzy, které byste měli také dělat pravidelně.

Měli byste odepisovat na zprávy, recenze, kontrolovat feedbacky a občas na nějaký odepsat. Některé negativní feedbacky se dají mazat prostřednictvím podpory Amazonu. Kontrolujte, jestli se váš emailing pravidelně rozesílá zákazníkům.

Nyní už víte, o co se starat, co pravidelně hlídat a jak funguje zákaznická podpora. V další části se budu věnovat marketingu a propagaci produktů na Amazonu. Jaké jsou nejlepší formy marketingu, a které jsou ztráta času?

Série článků Podnikání na Amazonu:

  1. Jak začít podnikat na Amazonu?
  2. Jak vybrat produkt pro podnikání na Amazonu?
  3. Jak vytvořit vlastní značku produktů?
  4. Jak najít a komunikovat s dodavatelem?
  5. Registrace prodejní centrály na Amazonu
  6. Jak vytvořit Prodejní stránku na Amazonu
  7. Jak vyrobit a dopravit zboží do Amazonu
  8. Jak na Amazon Recenze?
  9. Zákaznická podpora na Amazonu
  10. Marketing a Reklama na Amazonu
  11. Firma a Daně na Amazonu

Pokud máte nějaké konkrétní dotazy, tak můžete psát do komentářů nebo se připojte k ostatním prodejcům na Amazonu do skupiny na Facebooku Podnikání na Amazonu.

Štítky

Mirek Rohlíček

Ahoj, jsem Mirek a dělám KVALITNÍ weby na WordPressu od návrhu po realizaci. Často dělám i redesign, odvirování, zabezpečení, a zrychlování webů. Mám přesah do webdesignu, SEO a marketingu. V minulosti jsem prodával na Amazonu v USA a spolupracoval na Affiliate kampaních.

Související články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Podívej se
Close
Back to top button
Close