AmazonMarketing

Jak získat recenze na Amazonu?

Jak získat recenze?

Před nějakou dobou se změnila pravidla o udělování recenzí za kupóny, a to má bohužel i negativní dopad na získávání recenzí. V tomto článku vám poradím několik způsobů, jak získat recenze bez pomoci online aplikací.

Tato změna nastala již před nějakou dobou a jde především o to, že nyní nemůžete žádat recenzi výměnou za slevový kupon na produkt nebo za produkt zdarma. Je to především z důvodu zachování objektivity hodnotícího zákazníka.

Jak získat recenze na Amazonu? 1
S novými podmínkami by mělo být hodnocení produktů objektivnější.

Nyní tedy můžete rozdávat slevové kupony zákazníkům „recenzentům“, ale máte zakázáno tyto zákazníky žádat o recenzi. Je tedy jenom na něm, jestli vám recenzi dá nebo ne. Ve výsledku je tedy rozdíl v tom, že zákazníci hodnotí méně než dříve. Náklady na získávání recenzí tak budou vyšší.

Online Aplikace

Online aplikace usnadňují a automatizují celý proces nabídky produktu. Bohužel se za většinu těchto aplikací platí částky okolo 40-60 dolarů měsíčně. Celé to funguje tak, že si vygenerujete slevové kupony a v aplikaci vytvoříte slevovou nabídku, která se bude zobrazovat recenzentům.

Když zákazník projeví zájem o produkt, můžete v systému vidět statistiky recenzenta a následně mu můžete poslat jedním kliknutím přednastavený email s kuponem a dále už jen čekáte na recenzi (pokud přijde).

Mnoho online aplikací po změně podmínek Amazonu pro udělování recenzí tuto službu ukončilo. Nyní můžete vyzkoušet například AMZtracker nebo další, s jejichž pomocí můžete vystavit produkt se slevou, ale recenzi vám žádným způsobem negarantují.

Facebook Skupiny

Pokud nechcete platit za online nástroje, je možné posílat kupony recenzentům jednotlivě prostřednictvím skupin na Facebooku. To je bezplatný způsob, ale zabere mnohem více času než nabídka prostřednictvím online aplikací.

Je důležité si udržovat pořádek v tom, komu zasíláte slevové kupony, hlídat si čísla objednávek a podobně. Já si vždy k vydanému kuponu zapíši jméno FB profilu a později i číslo objednávky.

Jak získat recenze od zákazníků?

Na začátku je důležité se přidat do FB skupin s relevantními zákazníky. Pokud prodáváte jenom v USA nebo v DE, je potřeba vyhledat skupiny podle správných klíčových slov.

Například Amazon, coupon, deals, discount, review, US, DE, UK a podobně. K hledání skupin můžete použít i funkci Graph Search na Facebooku.

Dále doporučuji vytvořit si šablony nabídek a zpráv, které budete odesílat zákazníkům. Nabídka by měla obsahovat fotky produktu, název, krátký popis, originální cenu, cenu po slevě a na jakém trhu produkt prodáváte.

jak získat recenze na amazonu
Produkty recenzentům nabízíte většinou z 90% slevou.

Připojte také informaci, že zákazník, který má zájem, vás může kontaktovat soukromou zprávou (PM) nebo do komentářů.

Nyní už budete komunikovat s konkrétním zákazníkem a je třeba mu poslat kupon a odkaz na váš produkt. Můžete také požádat, jestli by vám po objednání produktu poslal číslo jeho objednávky. Popřípadě ho můžete požádat o jeho profil recenzenta na Amazonu.

Následně můžete čekat, až produkt zákazníkovi přijde a po pár dnech se ho můžete zeptat, jestli produkt v pořádku přišel a jestli vám může napsat svůj názor na produkt.

Tipy, jak získat recenze na Amazonu

jak získat recenze na amazonu

Pokud posíláte zákazníkovi odkaz na produkt, můžete ho raději navést přes vyhledávání na samotném Amazonu. Například po zadání klíčového slova „Black Wallet“ najdete produkt na 8 straně.

Tím si zlepšíte pozice při vyhledávání, protože zákazník šel na produkt a produkt koupil (Vypadá to jako přirozený nákup). Nyní už víte, jak získat první recenze na Amazonu.

Další možností je vytvořit speciální webovou stránku, ze které se zákazník proklikne přímo na produkt na Amazonu. Pokud máte na webu kód Google Analytics a remarketingové kódy, můžete na zákazníka cílit PPC reklamu nebo lépe analyzovat svou cílovou skupinu.

Určitě je dobré znát aktuální pravidla pro udělování recenzí na Amazonu. Pokud podnikáte na Amazonu a máte konkrétní dotazy, tak se můžete přidat do Facebook skupiny Podnikání na Amazonu. Je zde komunita prodejců na Amazonu.

Štítky

Mirek Rohlíček

Ahoj, jsem Mirek a dělám KVALITNÍ weby na WordPressu od návrhu po realizaci. Často dělám i redesign, odvirování, zabezpečení, a zrychlování webů. Mám přesah do webdesignu, SEO a marketingu. V minulosti jsem prodával na Amazonu v USA a spolupracoval na Affiliate kampaních.

Související články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button
Close