NávodyAmazon

Jak založit prodejní účet na Amazonu?

Jak založit účet na Amazonu?

V dnešním článku si řekneme několik informací o prodejním účtu na Amazonu a ukážeme si, jak se zaregistrovat. V předchozím článku o Amazonu jsem shrnul ve zkratce celý Amazon Byznys model. Nyní už půjdeme postupně a začneme založením prodejní centrály.

Kde začít prodávat?

Některé z vás možná napadne otázka, kde začít prodávat? Amazon působí v mnoha zemích, ale my zde máme na výběr 3 hlavní trhy, na kterých můžeme prodávat. Je to trh Americký, Anglický a Evropský.

Vlastní zkušenosti mám pouze s Americkým trhem, ale znám podnikatele, kteří prodávají v Anglii a Německu. Tyto trhy se poměrně liší, ale princip podnikání je všude stejný.

1. USA (Amerika, Kanada, Mexiko):

Tento trh doporučuji z toho důvodu, že je největší a zákazníci v Americe jsou zvyklí nakupovat na Amazonu více než kdekoli jinde. Na Americkém Amazonu je mnohem větší potenciál růstu, proto je dobré začít v USA. Bohužel je tam také větší konkurence, a proto je důležité správně vybrat váš TOP produkt pro prodej na tomto trhu.

2. Anglie:

V Anglii je trh znatelně menší, ale je zde také menší konkurence. Neprodává se zde tolik jako na Americkém Amazonu a ceny jsou zde také nižší a tím pádem i vaše marže. Pokud budete mít dobře rozjetý byznys v USA, je dobré expandovat i do Anglie. Díky tomu, že budete mít veškeré texty listingu, klíčová slova, obrázky nebo emailing, si ušetříte mnoho práce.

3. Německo:

Německo láká podnikatele hlavně z toho důvodu, že je od nás nejblíž a zboží můžete rozesílat přímo z vašeho domu nebo skladu. V případě, že máte těžší produkt nebo výrobce z Čech nebo Slovenska.

Na Amazonu je také možné prodávat v Asii, ale tato možnost se absolutně nevyplatí vzhledem k maržím. Amazon umožňuje prodávat zboží třetím stranám v Kanadě, USA, Mexiku, Anglii, Německu, Francii, Itálii, Španělsku, Indii, Číně a v Japonsku.

mapa amazon prodej jak založit účet
Amazon je rozdělený na 3 velké trhy – USA, Evropa, Čína

Pomocí jedné prodejní centrály můžete prodávat na více tržištích zároveň. Například pokud máte Americkou prodejní centrálu, můžete prodávat v USA, Kanadě a Mexiku zároveň. A to je další výhoda. Nemusíte veškeré informace překládat do několika jazyků, jako je tomu například v Evropě.

Co je Fulfillment by Amazon

Všechny tyto platformy (prodejní centrály) poskytují službu Fulfillment by Amazon. To je placená služba Amazonu, která se stará o distribuci vašich produktů k zákazníkům. Zkrátka odešlete zboží od dodavatele do skladu Amazonu a o balení, rozesílání a vrácené zboží se stará Amazon.

Když už jsem u vracení zboží, rád bych k tomu uvedl pár informací. Zákazník je na Amazonu vždy na prvním místě, proto je na všechny produkty na Amazonu 30ti denní garance vrácení peněz bez udání důvodů. Vrácené zboží je většinou nepoužitelné, protože má poškozený obal.

Takovýto produkt Amazon drží nějakou dobu ve skladu a následně ho zničí. Je zde také možnost si nechat zaslat vrácené produkty na adresu nebo prodat jako použité. Bohužel je finančně výhodnější vrácené zboží nechat zničit.

Jaký zvolit prodejní účet?

Prodejní účet na Amazonu dává na výběr ze dvou prodejních plánů. Je to Individuální a Profesionální plán. Předem doporučuji začít s individuálním plánem a v tu chvíli, kdy naskladníte, změníte svůj plán na profesionální.

Individuální prodejní plán

Při registraci prodejní centrály doporučuji zvolit Individuální prodejní plán. Poskytuje základní funkce, jako je zalistování a úprava produktu, správa skladu, základní přehledy o prodejích a objednávkách atd.

Za individuální plán neplatíte žádné měsíční poplatky, ale za každý prodaný kus platíte 0.99 dolaru. Funkce individuálního plánu jsou omezené a při naskladnění je dobré přejít na profesionální prodejní plán.

Profesionální prodejní plán

Tento plán je rozšíření individuálního prodejního plánu. Jsou zde již obsáhlé přehledy o prodeji. Hlavní výhodou profesionálního plánu jsou marketingové nástroje, jako je tvorba slevových kuponů nebo Amazon PPC reklama.

Profesionální plán stojí měsíčně 39.90 dolarů ale neplatíte za prodané kusy, proto se vyplatí při prodeji nad 40 kusů měsíčně přepnout účet na profesionální účet.

Prodávat jako Osoba nebo Firma?

Prodejní účet můžete založit jako fyzická osoba (nepodnikatel). K registraci není potřeba mít firmu. Po registraci prodejní centrály je možné měnit veškeré údaje. Hlavně vyplňujte své osobní údaje pravdivě, abyste se dostali na účet a byli vedeni jako majitel účtu.

Později není problém vše změnit na firemní prodejní účet, kde již nebudete prodávat jako osoba fyzická, ale právnická. O firmách a daních, si řekneme v dalším článku.

Co je potřeba k založení prodejního účtu?

  1. Email: Doporučuji si udělat speciální email pro Amazon kvůli přehlednosti
  2. Kontaktní údaje: Jméno, přijmení, adresa
  3. Mobilní číslo: Vždy zadávejte v tomto tvaru CZ +420xxxxxxxxx (SK +241xxxxxxxxx)
  4. Kreditní karta: Visa nebo MasterCard s povolením online platby.

Nyní už jdeme na praktický návod, jak založit prodejní účet na Amazonu. Předem jen upozorním, abyste vše vyplňovali bez diakritiky a v takových formátech, jaké uvidíte na screenech. Jdeme na to.

Na hlavní straně Amazon.com v patičce můžete najít odkaz „Sell on Amazon„, kde si můžete založit prodejní účet. Na této straně klikněte tlačítko „Start Selling

jak založit prodejní účet na amazonu
Registrace prodejní centrály

Dále se dostanete na přihlašovací stránku do prodejní centrály. Pod přihlášením je tlačítko „Create your Amazon account

Následně pokračujte nastavením dál a vyplňte všechny kolonky pravdivě dle instrukcí. Většina údajů při registraci se dá v administraci upravit. Průběh registrace se v čase mění.

Budete vyplňovat tyto informace:

  • Osobní údaje (Jméno, příjmení, Adresa)
  • Kontaktní údaje (Email, Mobil)
  • Ověřovací hovor nebo SMS
  • Číslo platební karty
  • Název značky

Po registraci se vám zobrazí základní nástěnka prodejní centrály. Vetšinou jsou na pravé straně ještě základní informace o prodejním účtu na Amazonu.

amazon prodejní účet
Prodejní účet na Amazonu

Nyní máte založený prodejní účet na Amazonu. Nebylo to nic těžkého že? A někteří poradci za tyto informace fakturují vysoké částky. Vy máte ode mě tyto články úplně zdarma.

V dalším článku si ukážeme, jak nastavit prodejní účet na Amazonu. Registrace prodejního účtu je začátek ale je důležité pochopit, jak začít podnikat na Amazonu.

V dalším článku si popíšeme veškeré funkce prodejní centrály a základní nastavení.Chcete čerstvé novinky a informace o Amazonu? Přidejte se do naší Amazon Mastermind skupiny.

Štítky

Mirek Rohlíček

Ahoj, jsem Mirek a dělám KVALITNÍ weby na WordPressu od návrhu po realizaci. Často dělám i redesign, odvirování, zabezpečení, a zrychlování webů. Mám přesah do webdesignu, SEO a marketingu. V minulosti jsem prodával na Amazonu v USA a spolupracoval na Affiliate kampaních.

Související články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button
Close