AmazonNávody

Jak vytvořit Prodejní stránku na Amazonu

Máte vytvořený účet na Amazonu?

V předchozí části jsme si popsali registraci prodejní centrály na Amazonu. Nyní si ukážeme, jak vytvořit prodejní stránku na Amazonu.

Jak vytvořit Prodejní stránku?

Po registraci prodejní centrály a základním nastavení můžete vytvořit listing (prodejní stránku) vašeho produktu. Jako první si musíte zvolit konkrétní kategorii, do které produkt přidáte. Amazon vám většinou nabídne relevantní kategorii podle názvu produktu.

Při samotném vytvoření listingu si můžete vybrat, jestli chcete vytvořit nový produkt nebo se můžete připojit na cizí listing a prodávat pod ním.

POZOR! U této varianty konkurujete pouze cenou

Vaše produkty musí být stejné jako na listingu. Pokud tedy chcete prodávat oblečení značky Nike, musíte se připojit na cizí listing.

V případě, že na svém produktu nemáte své logo nebo máte obal od výrobce, může se vám také stát, že se na vás napojí jiní prodejci a pak opět konkurujete pouze cenou. Při prvním vytvoření listingu vyplňte základní potřebné informace (cena, název, UPC…), pokud je máte připravené.

Na některé produkty jsou potřeba certifikáty a další doplňkové dokumenty. Většinou jsou to produkty pro děti, kosmetika a podobně. U některých kategorií je třeba aktivovat profesionální prodejní plán.

Jednotlivé produkty nebo varianty?

Jsou zde dvě možnosti tvorby produktů. Jednoduchý produkt a produkt s variantami. Varianty můžete vytvořit, když máte více barev, velikostí nebo druhů. Výhodou je, že u variant produktů se ukazují všechny recenze na jedné stránce. Varianty však nemusíte používat.

Prodejní stránka/Listing

Listing se skládá ze základních informací, jako jsou váha, velikost, země, ve které byl produkt vyroben, výrobce, použití, cena, materiál a podobně. Pro prodejnost je ale zásadní titulek produktu, popisek, cena, bullets, fotografie a search terms.

Analýza klíčových slov

Pro vytvoření kvalitního titulku, popisku a search terms potřebujeme udělat analýzu klíčových slov. Tu můžete dělat například u konkurenčních produktů, pomocí vyhledávání na Amazonu, na Google nebo pomocí nástroje merchantwords.com, kde si můžete zjistit měsíční počet vyhledávání.

jak vytvořit prodejní stránku na amazonu
Produktová stránka na Amazonu

Produktové fotografie

Produktové fotografie jsou jedním z nejdůležitějších konverzních faktorů na produktové stránce. Fotka je to, co člověka zaujme jako první, až pak čte titulek a další informace. Na produktových fotkách nešetřete.

Je důležité se zaměřit na kvalitu a výhodou je ukázat na fotkách produkt při používání. Toto je jedna z nejdůležitějších věcí v celém článku, jak vytvořit prodejní stránku. Design prodává.

Titulek / Nadpis

Titulek může mít rozdílnou maximální délku podle kategorie. U některých můžete mít pouze 80 znaků a u jiných až 280 znaků. V titulku by měl být název značky, hlavní klíčová slova a benefit.

Titulek můžete měnit jen po omezenou dobu. Časem se uzamkne a už ho nebudete moci změnit (pouze přes podporu). Titulek je důležitý pro optimalizaci pro vyhledávač na Amazonu.

Bullets / Odrážky

Bullets jsou odrážky, které se zobrazují hned pod titulkem. Bullets se rozdělují maximálně do 5 částí. Bullets by měly obsahovat hlavní přínosy, popis, kvalitu a garanci vrácení peněz.

Cena produktu

Cena je důležitým faktorem prodejnosti. Nesnažte se prodávat co nejlevněji nekvalitní zboží. Raději prodávejte drahé, ale kvalitní produkty. Sami zákazníci často kupují dražší produkty, protože od nich očekávají vyšší kvalitu než u konkurence, která prodává levně.

Vhodnou cenu si můžete jednoduše spočítat z nákladů na produkt, poplatků Amazonu a vaší marže, která by měla být minimálně 5 dolarů.

Popisek produktu

Popisek by měl obsahovat rozšířený popis produktu. Můžete v něm zmínit vhodné použití, vaši konkurenční výhodu, benefity (výhody), garanci, výzvu k akci „Add to Cart“ „Buy Now“.

Popisek je ta méně důležitá část pro SEO na Amazonu, proto se v popisku snažte zákazníkovi odpovědět na všechny dotazy, které může mít. V popisku můžete používat i HTML znaky a maximální délka je 5000 znaků.

jak vytvořit prodejní stránku na amazonu
Popisek produktu, hodnocení a Best Seller Rank

Search terms / Klíčová slova

Search terms nejsou vidět na produktové stránce, ale jsou velice důležité pro SEO na Amazonu. Na tyto výrazy se zobrazuje produktová stránka a tato slova jsou zároveň vyhledávací výrazy pro automatickou reklamu na Amazonu. Klíčová slova by se měla vkládat jednotlivě, oddělená mezerou, bez čárky.

Nevíš, jak na to? Najdi si na to někoho.

Pokud neovládáte perfektně angličtinu, můžete využít služby freelancerů na Fiverr.com. Sám s nimi mám dobré zkušenosti. Koukejte však na dodavatele, kvalitu jeho práce a recenze. Stejně tak si můžete nechat udělat produktové fotografie.

Optimalizovat, optimalizovat, a ještě jednou optimalizovat

Je důležité si také uvědomit, že váš listing není nikdy perfektní a je potřeba na něm stále pracovat, měnit věci a vylepšovat. Stejně jako je dobré vylepšovat samotný produkt. Uvědomte si také, že hlavními faktory pro prodejnost jsou recenze zákazníků, cena a prodejnost.

Nyní už víte, jak vytvořit prodejní stránku. V další části této série se vrhneme na naskladnění produktu do skladu Amazonu. Ukážeme si také, co vše je potřeba pro bezproblémové doručení vašeho zboží do skladu Amazonu.

Série článků Podnikání na Amazonu:

  1. Jak začít podnikat na Amazonu?
  2. Jak vybrat produkt pro podnikání na Amazonu?
  3. Jak vytvořit vlastní značku produktů?
  4. Jak najít a komunikovat s dodavatelem?
  5. Registrace prodejní centrály na Amazonu
  6. Jak vytvořit Prodejní stránku na Amazonu
  7. Jak vyrobit a dopravit zboží do Amazonu
  8. Jak na Amazon Recenze?
  9. Zákaznická podpora na Amazonu
  10. Marketing a Reklama na Amazonu
  11. Firma a Daně na Amazonu

Pokud máte nějaké konkrétní dotazy, tak můžete psát do komentářů nebo se připojte k ostatním prodejcům na Amazonu do skupiny na Facebooku Podnikání na Amazonu.

Štítky

Mirek Rohlíček

Ahoj, jsem Mirek a dělám KVALITNÍ weby na WordPressu od návrhu po realizaci. Často dělám i redesign, odvirování, zabezpečení, a zrychlování webů. Mám přesah do webdesignu, SEO a marketingu. V minulosti jsem prodával na Amazonu v USA a spolupracoval na Affiliate kampaních.

Související články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button
Close