AmazonNávody

Jak vybrat produkt pro podnikání na Amazonu

Jak vybrat produkt?

V předchozím článku jsme si řekli, jak začít podnikat na Amazonu. Pokud tedy čtete tento článek a nenechali jste se odradit, tak vám gratuluji a jdeme přímo na výběr produktu pro váš Amazon byznys.

Výběr produktu pro podnikání na Amazonu je jedna z nejdůležitějších věcí. Pokud vyberete skvělý produkt, který bude kvalitní, tak budete mít mnohem menší starosti s marketingem a produkt se vám může prodávat i sám bez jakékoli reklamy.

Kde vybírat TOP produkty na Amazon?

Produkty pro podnikání na Amazonu vybírejte ideálně z bestsellerů na Amazonu. Hledejte i hluboko v podkategoriích, protože se tam mohou skrývat opravdu skvělé produkty s velkým potenciálem.

Doporučuji kategorie – děti, mazlíčci, zahrada, dům a sport. To jsou asi nejlepší kategorie pro výběr vašeho produktu.

pravda o podnikání na amazonu jak vybrat produkt

Jak vybrat správný produkt?

Váš produkt musí splňovat určitá základní kritéria. K těmto kritériím vám také uvedu důvody, proč jsou pro výběr produktů důležitá. Výběr produktu je poměrně analytická záležitost a je potřeba vybrat více produktů a následně je filtrovat. Nyní už jdeme na samotná kritéria, jak vybrat produkt.

1. Prodejní cena 10-40 dolarů

Vybírejte podle vašich finančních možností. Na levnějších produktech může být nižší marže, ale mohou se více prodávat. U dražších produktů může být vyšší marže, ale prodávají se méně. Osobně doporučuji spíše levnější produkty, kvůli minimalizaci rizika na začátku podnikání.

2. Malý a lehký produkt

Náklady na dopravu jsou opravdu vysoké, proto vybírejte produkty maximálně do 1kg a velikosti zhruba 20cm2. U větších a těžších produktů platíte více za dopravu, jak dodavateli, tak i Amazonu za rozesílání zboží.

3. Jednoduchý produkt

Žádná elektronika ani produkty s bateriemi. Většinou jsou s takovými produkty problémy a zákazníci je často vracejí. Na Amazonu má zákazník garanci vrácení peněz bez udání důvodů do 30 dnů.

4. Branding a inovace

Vyberte produkt, na který můžete natisknout své logo a budovat svou značku produktů. Budování značky je důležité z dlouhodobého hlediska. Zároveň by produkt měl mít potenciál na vylepšení. To většinou poznáte z negativních recenzí a podnětů od zákazníků.

5. Prodejnost (BSR)

Produkt by se na Amazonu měl dobře prodávat. Je snazší přidat svůj produkt do segmentu, kde je již poptávka, než vytvářet nový trh. Prodejnost poznáte podle čísla BRS (Best Seller Rank) u produktu. Čím je nižší, tím se produkt více prodává.

6. Konkurence

Na Amazonu je obrovská konkurence a je tedy potřeba najít produkt, kde ještě taková konkurence není. Takové jsou, ale není jich mnoho.

Pokud ano, pak o takové produkty není velký zájem. Konkurenci můžete poznat podle vyhledávání na Amazonu a podle množství recenzí vašich budoucích konkurentů.

Ideální je 100-300 recenzí u hlavních konkurenčních produktů. Pokud váš produkt bude mít na Americkém Amazonu mnoho recenzí, můžete se podívat na Anglický trh a začít podnikat i jinde.

7. Intuice / Vztah k produktu

U výběru se řiďte i svým osobním pocitem. Je dobré dělat a vyvíjet produkt, který je vám blízký a sami ho využíváte.

Pokud takový produkt sami používáte, můžete snadno poznat jeho nedostatky a ty následně odstranit a vytvářet své inovované produkty a tím si zajistit svou konkurenční výhodu.

Je možné, že i na produktu, který nepoužíváte a nezajímá vás, můžete vydělat, ale je pravděpodobnější, že dřív skončíte s prodejem po prvním neúspěchu.

Jak vybrat produkt?

Jak jsem již psal výše, můžete vybírat z katalogu bestsellerů. Následně si vyberte z výše doporučených kategorií a vybírejte podle kritérií. Jako první sledujte cenu, počet recenzí a prodejnost (BSR) produktu.

Vytvořte si tabulku, do které budete přidávat své produkty. Vyberte zhruba 20-30 produktů a zapisujte si informace, jako je počet recenzí, cena, váha, velikost a BSR. U každého produktu také najděte jeho hlavní klíčové slovo.

Podle tohoto slova vyhledejte 3 produkty podobné tomu původnímu a zapište jejich množství recenzí a BSR. Vybírejte produkty, které jsou stejné jako ten původní. Pokud se vám ve vyhledávání zobrazí jiné produkty, tak jste nejspíš nenašli to správné klíčové slovo.

Po doplnění všech informací do tabulky si můžete srovnat všechny hodnoty a logicky usoudit, který produkt se vám může vyplatit a který ne.

Dále sledujte u produktů, jestli se nejedná o nějakou známou značku nebo jestli není produkt sezónní nebo trendový. To může často zkreslit výsledek. Nyní už tedy víte, jak vybrat produkt.

V další části se zaměřím na tvorbu značky a celkové firemní identity. Dozvíte se, co vše je potřeba pro správné budování vlastní značky a co to obnáší. Těšte se na příští týden. Články vychází každé úterý.

Série článků Podnikání na Amazonu:

  1. Jak začít podnikat na Amazonu?
  2. Jak vybrat produkt pro podnikání na Amazonu?
  3. Jak vytvořit vlastní značku produktů?
  4. Jak najít a komunikovat s dodavatelem?
  5. Registrace prodejní centrály na Amazonu
  6. Jak vytvořit Prodejní stránku na Amazonu
  7. Jak vyrobit a dopravit zboží do Amazonu
  8. Jak na Amazon Recenze?
  9. Zákaznická podpora na Amazonu
  10. Marketing a Reklama na Amazonu
  11. Firma a Daně na Amazonu

Pokud máte nějaké konkrétní dotazy, tak můžete psát do komentářů nebo se připojte k ostatním prodejcům na Amazonu do skupiny na Facebooku Podnikání na Amazonu.

Štítky

Mirek Rohlíček

Ahoj, jsem Mirek a dělám KVALITNÍ weby na WordPressu od návrhu po realizaci. Často dělám i redesign, odvirování, zabezpečení, a zrychlování webů. Mám přesah do webdesignu, SEO a marketingu. V minulosti jsem prodával na Amazonu v USA a spolupracoval na Affiliate kampaních.

Související články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button
Close