NávodyAmazon

Jak najít a komunikovat s dodavatelem?

Jak najít a komunikovat s dodavatelem?

V předchozí části jsme si ukázali, co je potřeba pro vytvoření vlastní značky. V této části se dostáváme k oslovení dodavatele a obchodní komunikaci.

Potřebuji pro komunikaci angličtinu?

První důležitá věc, kterou potřebujete, je znalost angličtiny. Musíte se dorozumět s dodavateli. Není důležité mít vše gramaticky nejlépe a psát nejsložitější fráze.

Stačí věty zjednodušovat a psát tak, aby je dodavatel pochopil. Přeci jenom jde o dohodnutí obchodu a ne o slohovou práci. Navíc většinou ani sami dodavatelé nejsou moc dobří v angličtině.

Většina konverzace probíhá buď přes zprávy přímo na portálu Alibaba.com, Skype nebo přes Whatsapp. 90% komunikace probíhá přes zprávy a není tedy potřeba s dodavateli volat.

Někteří dokonce cíleně nezvedají hovory, protože jejich angličtina není na takové komunikační úrovni. Pokud chcete s angličtinou začít nebo si jí alespoň oživit, tak můžete vyzkoušet aplikaci Duolingo.

Kde hledat dodavatele?

V 90% můžete najít dodavatele pro svůj produkt na Alibaba.com. Zde vám vyrobí prakticky cokoli. Od párátek až po obrněné transportéry, které si i jako obyčejný člověk můžete koupit.

Na Alibaba.com můžete najít svůj produkt tak, že zadáte název svého produktu do vyhledávání. Někdy můžete najít hned několik desítek až stovek dodavatelů vašeho produktu.

Když máte vybraný produkt, můžete kontaktovat hned několik výrobců, abyste mohli vybírat podle ceny a kvality produktů. Můžete oslovit klidně až 20 dodavatelů. Občas je v tom chaos, ale časem se vám vyfiltrují. Nyní si už ale řekneme, jak najít a komunikovat s dodavatelem a jak jej vybrat.

amazon byznys doprava a naskladněni
Jak najít a komunikovat s dodavatelem?

Podle čeho vybírat dodavatele?

Kvalita

V první řadě se u svého produktu zaměřte na kvalitu. Pokud budete mít nekvalitní produkt, nemá cenu začínat s Amazonem, protože vás zákazníci mohou zničit svými recenzemi. A jak poznat kvalitu produktu?

Jako první si od svého dodavatele můžete nechat zaslat fotky produktu přímo z továrny nebo video používání produktu. Před samotným rozhodnutím pro určitého dodavatele je dobré nechat si od něj zaslat vzorky, které většinou nabízí zdarma s tím, že si musíte hradit dopravu.

Cena

Cena je až na druhém místě, ale je to samozřejmě také důležitý parametr. Cenu si určitým způsobem můžete vykomunikovat, ale nehrajte jenom na nejlevnější produkty.

Dodavatel vám může vyrobit mnohem levnější produkty, ale často na úkor kvality. Cenu také můžete snižovat podle množství pro první odběr.

Minimální odběr

Někteří prodejci mají různá množství pro první odběr a podle toho se také liší cena produktů. Menší továrny akceptují nižší množství produktů pro první odběr. Záleží však na velikosti, váze a ceně zboží.

Pokud si vyjednáte nízké množství, může být někdy problém s tiskem produktových obalů, protože u těch je většinou minimální odběr 1000 kusů a více. To můžete vyřešit tak, že si necháte vytisknout 1000 kusů obalů a necháte je ve skladu u svého dodavatele.

Komunikace

S některými dodavateli je špatná komunikace, proto vybírejte ty, se kterými se vám jedná dobře, otevřeně a rychle. Někdy může totiž nastat problém s porozuměním nebo vysvětlováním určitých věcí, proto je i toto důležitý faktor.

Rychlost

Jestliže začnete prodávat na Amazonu větší množství produktů, měl by být váš dodavatel schopný vyrobit dostatečně rychle určitý počet kusů, abyste nevyprázdnili sklad. To je velký problém a dostat se potom zpět na stejné prodeje může být otázkou i několika měsíců.

Doprava

Vybírejte dodavatele ideálně podle toho, jestli má zkušenost s dopravou zboží přímo do skladů Amazonu. Značně vám to usnadní práci s hledáním dopravce a většinou se dostanete na nižší ceny za dopravu.

Platba

Vybírejte podle toho, jaké platby váš dodavatel akceptuje. Většinou je to PayPal, Western Union a bankovní převod. O těchto možnostech plateb jsem si můžete přečíst článek 3 způsoby, jak platit dodavatelům za zboží.

Jak komunikovat s dodavateli?

Komunikujte s dodavatelem jako profesionál. Na Alibaba.com se zaregistrujte jako firma a komunikujte jako „zaměstnanec“. To se vám vyplatí především ve chvíli, kdy se snažíte snižovat cenu nebo dohadovat další věci.

Můžete se díky tomu odvolávat na to, že váš šéf bude akceptovat minimálně tuto cenu nebo tyto podmínky. Tím se zlepší váš vztah s dodavatelem, jelikož jste v podstatě na jedné lodi a chcete vyjednat co nejlepší podmínky pro obě strany.

Dodavatelé se většinou baví na přátelské úrovni (ptají se, jak se máte, přejí k svátkům a narozeninám). Buďte tedy profesionální a podle toho také jednejte. Buďte přátelští, ale nestrhávejte komunikaci na osobní rovinu.

Vyjednávejte jako profesionál

Pokud se totiž někdy v budoucnu vyskytnou problémy, je mnohem těžší takovému člověku říct, že udělal někde chybu. Nechovejte se arogantně, ale zase se nesnažte upnout na jednoho dodavatele, který vám nechce vyhovět v důležitých podmínkách.

Taktik, jak komunikovat s dodavateli, je opravdu mnoho a občas je to i psychologická hra, kterou spolu hrajete. Nebojte se toho. Pokud máte trému, můžete oslovit nějaké dodavatele nezávazně, abyste si nacvičili celý proces komunikace.

Nyní se tedy víte, jak najít a komunikovat s dodavatelem. V další části si zaregistrujeme prodejní centrálu na Amazonu a něco si o ní řekneme.

Série článků Podnikání na Amazonu:

  1. Jak začít podnikat na Amazonu?
  2. Jak vybrat produkt pro podnikání na Amazonu?
  3. Jak vytvořit vlastní značku produktů?
  4. Jak najít a komunikovat s dodavatelem?
  5. Registrace prodejní centrály na Amazonu
  6. Jak vytvořit Prodejní stránku na Amazonu
  7. Jak vyrobit a dopravit zboží do Amazonu
  8. Jak na Amazon Recenze?
  9. Zákaznická podpora na Amazonu
  10. Marketing a Reklama na Amazonu
  11. Firma a Daně na Amazonu

Pokud máte nějaké konkrétní dotazy, tak můžete psát do komentářů nebo se připojte k ostatním prodejcům na Amazonu do skupiny na Facebooku Podnikání na Amazonu.

Štítky

Mirek Rohlíček

Ahoj, jsem Mirek a dělám KVALITNÍ weby na WordPressu od návrhu po realizaci. Často dělám i redesign, odvirování, zabezpečení, a zrychlování webů. Mám přesah do webdesignu, SEO a marketingu. V minulosti jsem prodával na Amazonu v USA a spolupracoval na Affiliate kampaních.

Související články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button
Close