NávodyAmazon

Jak na Amazon Recenze?

Amazon recenze produktů

V předchozí části jsme si řekli, jak vyrobit a dopravit zboží na Amazon. Nyní jsme připraveni prodávat. Při naskladnění přepneme Amazon prodejní plán na profesionální a začneme vytvářet slevové kupony.

Jak začít prodávat na Amazonu?

Po naskladnění zboží můžete vidět, že váš listing je aktivní a můžete začít prodávat. Na začátku potřebujete získat nějaké recenze k produktu. Ve chvíli, kdy se aktivuje váš listing na Amazonu, tak ho zákazníci ve vyhledávání prakticky nenajdou.

Proto musíte produkt dostat ve vyhledávání nahoru.Nejdůležitější faktory pro úspěšný prodej jsou prodejnost (BSR), recenze, cena, fotografie, titulek, search terms, bullets, description. Takto jsem je seřadil podle důležitosti.

Best Seller Rank a jeho vliv na prodejnost

Na Amazonu je vidět, že zákazníci jsou ochotní zaplatit více, když má produkt kvalitní recenze a prodává se. Na začátku tedy musíte získat první recenze a snížit BSR (Best Seller Rank). BSR značí prodejnost. Čím je nižší BSR tím se produkt více prodává.

BSR je jiné v každé kategorii a podkategorii, ve které je váš produkt. S dobrým produktem se můžete v některých podkategorií dostat i na nižší desítky BSR. To značí zhruba 10-100 prodejů denně, což už je hezký výsledek. (Záleží na kategorii produktů)

Jak získat první Amazon recenze?

Nejrychlejší cesta k prvním recenzím a prodejům je, že budete nabízet slevy prostřednictvím různých aplikací nebo přímo koncovým zákazníkům na Facebooku ve skupinách s Amazon recenzenty.

Uvedete cenu před slevou a po slevě a přidáte fotky produktu. POZOR!!! Nevkládejte přímo odkaz s produktem na Amazonu. Snižujete tím konverzní poměr listingu.

Jak jednat s recenzenty?

Když recenzent projeví zájem, napíše pod příspěvek nebo do soukromé zprávy na Facebooku. Většinou padají tyto zprávy do složky „další“, a tak musíte zkontrolovat všechny zprávy.

Předem si připravte zprávy, protože jich budete posílat více a psát každému zvlášť by vám trvalo opravdu dlouho.

Jaké zprávy si připravit?

V první zprávě můžete poděkovat za zájem o váš produkt, popsat výhody produktu a požádat zákazníka o jeho účet recenzenta na Amazonu. Po zaslání jeho účtu mu pošlete slevový kupon a požádejte, jestli vám může poslat číslo objednávky.

Když vám pošle číslo objednávky, můžete přidat i zprávu, aby sdělil svůj upřímný názor do zprávy na FB nebo přímo na Amazon.

Jak to fungovalo dříve?

Zhruba před půl rokem to fungovalo tak, že jste nabízeli produkty se slevou recenzentům a většina z nich byla zvyklá automaticky přidat recenzi na Amazon, ale Amazon zakázal podobné „výměny“ a nyní vám napíše recenzi zhruba 20% zákazníků, kterým jste poslali slevový kupón.

Zákazníci, kteří kupují vaše produkty za plnou cenu, většinou nepíší recenze. Proto je dobré zapojit email marketing, tak se můžete dostat na 5-10% „organických“ zákazníků, kteří vám napíší recenzi.  Další problém je, že Amazon pravidelně takovéto recenze maže. Nové podmínky pro udělování recenzí.

Aplikace na rozdávání produktů

Dalším způsobem, jak rozdávat slevové kupóny recenzentům je používat online aplikace. V takové aplikaci můžete vytvořit nabídku s produktem, a když recenzent projeví zájem, můžete mu jedním kliknutím odeslat připravený email a máte prakticky hotovo. Dále už stačí jen čekat. Podobné nástroje jsou však většinou placené.

Kupónový boost

Když rozdáte větší množství (cca 30 kusů) slevových kupónů v krátkém časovém horizontu, tak se váš produkt začne zobrazovat ve vyhledávání a když získáte první recenze většinou se navýší prodeje.

Tím, že více prodáváte, snižujete BSR a to pro Amazon znamená, že o produkt je zájem a díky tomu ho více organicky zobrazuje. Takový boost můžete zkusit opakovat několikrát. Zákazníci jsou však zvyklí na 90% slevy na produkty. Takže vás to něco stojí.

jak získat recenze na amazonu amazon recenze

Ověřené a neověřené recenze

Recenze se rozdělují na 2 druhy – verifikované (ověřené) a neverifikované (neověřené). Verifikované jsou od organických zákazníků a neverifikované od zákazníků, kteří si koupili produkt pod 60% prodejní ceny.

recenze na amazonu amazon recenze
amazon recenze na amazonu

Nemusí to však být nutně pravidlem, protože na Amazonu není nic na 100% a občas mohou být recenze od recenzentů verifikované a naopak. Amazon bohužel pozná, jestli je produkt koupený se slevou, a tak maže verifikované i neverifikované.

Prvních 10 recenzí a začínáme prodávat

Až získáte prvních 10 a více recenzí, můžete začít dělat i další formu marketingu, jako jsou sociální sítě, reklama na Amazonu a další. V další části se postaráme o základní rutinní záležitosti, jako je zákaznická podpora a její automatizace.

Série článků Podnikání na Amazonu:

  1. Jak začít podnikat na Amazonu?
  2. Jak vybrat produkt pro podnikání na Amazonu?
  3. Jak vytvořit vlastní značku produktů?
  4. Jak najít a komunikovat s dodavatelem?
  5. Registrace prodejní centrály na Amazonu
  6. Jak vytvořit Prodejní stránku na Amazonu
  7. Jak vyrobit a dopravit zboží do Amazonu
  8. Jak na Amazon Recenze?
  9. Zákaznická podpora na Amazonu
  10. Marketing a Reklama na Amazonu
  11. Firma a Daně na Amazonu

Pokud máte nějaké konkrétní dotazy, tak můžete psát do komentářů nebo se připojte k ostatním prodejcům na Amazonu do skupiny na Facebooku Podnikání na Amazonu.

Štítky

Mirek Rohlíček

Ahoj, jsem Mirek a dělám KVALITNÍ weby na WordPressu od návrhu po realizaci. Často dělám i redesign, odvirování, zabezpečení, a zrychlování webů. Mám přesah do webdesignu, SEO a marketingu. V minulosti jsem prodával na Amazonu v USA a spolupracoval na Affiliate kampaních.

Související články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Podívej se
Close
Back to top button
Close