Facebook livestream
Tento článek bude taková malá případová studie o Facebook live videu. Dozvíte se, jak jsem za 3 hodiny získal na stránku 149 fanoušků, 1400 reakcí na video, 14.000 přehrání a přes 70.000 oslovených lidí. A to vše úplně zdarma.
S live videem na Facebooku jsem do této doby neměl žádnou zkušenost. Spíše jsem se zajímal o přenosy přes desktop ve vyšší kvalitě a s většími možnostmi, než jsou živá vysílání na mobilech.
Live hlasování na Facebooku
S přidáním možnosti použití různých emoticonů (smajlíků) na Facebooku začala další éra virálních příspěvků (obrázků) a hodnocení. Účelem těchto příspěvků je vyvolat reakce u fanoušků, aby měl příspěvek maximální organický dosah.
Nyní se tato metoda ještě zlepšila díky Facebook livestreamu přes PC. Pomocí streamovacích programů můžeme vysílat živě na Youtube, Twitch ale i Facebook.
Díky Facebook live videu můžeme vytvořit online hlasování. V tomto boostu jsem ještě neuměl synchronizovat výsledky reakcí s live vysíláním. Nyní už to umím a můžu celé hlasování kompletně automatizovat.
Případové studie – Boost Test
Jako první jsem si připravil samotné pozadí celého videa. Mám značnou praxi ve vytváření podobných grafik, tvorba takového pozadí mi zabrala zhruba půl hodiny. Pozadí jsem vložil do programu OBS jako obrázek a přidal jsem 2x text jako počítadlo.
Vybral jsem poměrně jednoduchý námět pro příspěvek, protože jsem chtěl vědět, jaké publikum oslovím (CZ nebo SK). Podobné hlasování se dá implementovat pro každou stránku. Důležité je popřemýšlet o kreativním příspěvku, který přitáhne vaši cílovou skupinu.
Začátek vysílání
Když bylo vše připraveno, tak jsem začal vysílat přesně v 19:00 v úterý 8.11.16. Při začátku vysílání měla stránka 10.172 fanoušků.
Po deseti minutách streamu jsem nasdílel příspěvek do 17ti skupin, které se věnovaly danému tématu stránky. Tyto skupiny jsem vyhledal pomocí funkce Graph Search na Facebooku.
Po další půlhodině na živém vysílání byla špička což bylo 190 sledujících online. Obyčejně se sledující pohybovali mezi 100 až 150. Celý stream jsem chtěl nechat zapnutý dvě hodiny, ale nakonec jsem vysílání o něco málo prodloužil, abych získal rovných 1000 hlasů na jedné straně.
V průběhu celého vysílání jsem pravidelně aktualizoval výsledky, aby byly relevantní. Celý straem trval 2 hodiny a 14 minut. Po ukončení vysílání uživatelé stále hodně reagovali na video.
A jaké výsledky má tento příspěvek?
Výsledky jsou za 3 hodiny – od 19:00 do 22:00
- 149 nových fanoušků na stránce
- 14.722 Shlédnutí videa
- 13.751 Unikátních zobrazení
- 190 sledujících ve špičce
- 70.830 Oslovených lidí
- 104 komentářů
- 65 kliknutí na odkaz v popisku
- 2758 kliknutí na příspěvek
- 1470 reakcí u příspěvku na stránce
- 6101 reakcí celkově
To jsou poměrně slušné výsledky za 3 hodiny. U podobných hlasování (obrázků), které následně sdílím do stejných skupin, je interakce zhruba 4x až 7x nižší. Nyní je video obsah sám o sobě na Facebooku upřednostňovaný. To nám dokazuje i výsledek celého Facebook livestreamu.
Jak nedělat Facebook livestream
Sleduji stránku, která existuje 5 dní a během té doby získala více než 9000 fanoušků díky Facebook Live vysílání. V tom je bohužel háček. V popisku videa mají vždy upozornění, že jde o soutěž a vyhrát může pouze ten, kdo dá Like na stránku.
Navíc je ve videu falešné počítadlo, které neodpovídá výsledkům hodnocení. Největší problém je v tom, že dělají fiktivní soutěž a tím lžou svým fanouškům.Ano, dalo by se říci, že tato nevinná lež může být určitá zkratka, ale snažte se získávat své fanoušky poctivě.
Máte stránku na Facebooku a chcete zvýšit její sledovanost? Přečtěte si článek 5 Tipů pro příspěvky na Facebook. Podnikáte a řešíte marketing? Můžete se přidat do skupiny Podnikáme Online.