MarketingNávody

Facebook Analýza – Graph Search

Facebook analýza za 5 minut

Chcete získat více relevantních fanoušků na Facebooku efektivněji než dříve? Představím vám funkci, která vám pomůže poznat nejen vaše, ale i konkurenční publika na Facebooku. Po minulém článku, kde jsem vám dal pár tipů pro vytváření příspěvků na Facebooku, se dnes zaměříme na analýzu a cílení vaší propagace.

facebook graph search

Jedná se o funkci vyhledávání v grafu (Graph Search) na Facebooku. Pomocí této funkce můžete zjistit mnoho informací o fanoušcích Facebook stránek. Jak vlastních stránek tak i konkurenčních. Tím můžete zjistit, jaké zájmy mají fanoušci dané stránky nebo ve kterých jsou skupinách na Facebooku.

Jak zapnout funkci Graph Search?

facebook analýza nastavení fb


Tato funkce na Facebooku funguje jenom v Americké lokalizaci, proto si musíte nastavit na Facebooku Angličtinu (US). V české verzi funkce vyhledávání v grafu ještě není.

Angličtinu na Facebooku nastavíte následovně. Kliknete na šipku v rohu nahoře. Ukáže se vám menu, ve kterém kliknete na NASTAVENÍ.

Dále kliknete v levém menu na položku JAZYK. Kliknutím na UPRAVIT nastavíte English(US) a nyní máte Facebook v angličtině a přístup k funkci vyhledávání v grafu.

facebook analýza změna jazyka
Funkce Graph Search je pouze v English verzi.

Jak používat funkci Graph Search?

Nyní vám zde napíši několik různých příkazů, díky kterým budete schopni získávat takové informace, o kterých se vám ani nesnilo. Takových příkazů je nespočet, ale já zde shrnu 6 příkazů, které používám nejčastěji.

Všechny příkazy se zadávají do vyhledávacího pole na Facebooku. Po zadání se většinou zobrazí stránka a podobné. Pro zbytek výsledků je potřeba hledat v kategoriích a používat filtry. Facebook analýza vám může zabrat i několik desítek hodin ale můžete zjistit mnoho důležitých informací.

facebook analýza graph search

1. Jiné stránky, které se líbí fanouškům stránky

„PAGES LIKED BY PEOPLE WHO LIKE (NÁZEV STRÁNKY)“

Po zadání tohoto příkazu se vám zobrazí další stránky, které se líbí fanouškům stránky, kterou jste zadali do příkazu. Tento příkaz vám pomůže najít další podobné stránky, ze kterých můžete analyzovat cílová publika.

Tyto příkazy můžete i různě upravovat, a tím Facebook analýza může být přesnější. Můžete například změnit příkaz tak, abyste viděli jen muže nebo jen ženy, kterým se líbí daná stránka.

Příkaz může pak vypadat takto:

„PAGES LIKED BY WOMEN WHO LIKE (NÁZEV STRÁNKY)“
„PAGES LIKED BY MEN WHO LIKE (NÁZEV STRÁNKY)“

Podobně jdou upravit všechny příkazy.

2. Skupiny, ve kterých jsou fanoušci stránky

„GROUPS JOINED BY PEOPLE WHO LIKE (NÁZEV STRÁNKY)“

Tento příkaz vám pomůže vyhledat skupiny, ve kterých jsou fanoušci vaší nebo konkurenční stránky. Zjistíte tak, ve kterých skupinách jsou fanoušci konkurenčních stránek, a můžete na ně cílit. Z výsledků si můžete udělat seznam skupin, do kterých budete inzerovat své příspěvky.

3. Fanoušci, kterým se líbí stránka

„PEOPLE WHO LIKE (NÁZEV STRÁNKY)“

Díky tomuto příkazu získáte seznam konkrétních lidí, kterým se líbí daná stránka. Tento příkaz můžete změnit tak, abyste zjistili, komu z vašich přátel se líbí daná stránka.

Příkaz poté bude vypadat takto:

„FRIENDS WHO LIKE THE PAGE (NÁZEV STRÁNKY)“

4. Zájmy, které mají fanoušci stránky

„INTERESTS LIKED BY PEOPLE WHO LIKE (NÁZEV STRÁNKY)“

Pomocí tohoto příkazu získáte přehled zájmů, které mají fanoušci dané stránky. Tyto výsledky jsou poměrně nepřesné, protože ukazují zájmy nabízené Facebookem. Většinou tedy dostanete zájmy jako Internet, Filmy, Herci nebo obchodní značky.

5. Fanoušci, kterým se líbí dvě stránky zároveň

„PEOPLE WHO LIKE (NÁZEV 1.STRÁNKY) AND (NÁZEV 2.STRÁNKY)“

Po zadání tohoto příkazu získáte seznam lidí, kterým se líbí současně dvě stránky, které jste zadali v příkazu. Tyto výsledky jsou velice konkrétní, proto volte dvě stránky, které mají podobné téma a více fanoušků.

6. Místo, které navštěvují fanoušci stránky

„PLACES IN (MÍSTO) VISITED BY PEOPLE WHO LIKE (NÁZEV STRÁNKY)“

Toto vyhledávání je dobré pro zjištění místa, na kterém se schází fanoušci dané stránky. Pokud zadáte například Prahu, zobrazí se vám místní podniky, kavárny, kina, restaurace nebo zoo. Toto vyhledávání je spíše pro lokální podnikatele.

Nyní znáte základní princip funkce vyhledávání v grafu na Facebooku. Všechny tyto informace můžete zjistit jako běžný uživatel díky vyhledávání. Příkazy je možné různě upravovat a specifikovat.

Můžete se zaměřit například na ženy, kterým se líbí určitá stránka, je jim nad 40 let a rády cestují. Toto už jsou velice specifikovaná vyhledávání.

Díky všem těmto Facebook analýze můžete lépe definovat svou cílovou skupinu, tvořit PPC reklamu nebo, jak jsem již psal, sestavit seznam skupin, do kterých budete inzerovat. Pokud plánujete web, tak je dobré použít pro analýzu i Graph Search.

V nedávné době se objevil nástroj s názvem Graph.tips, který vám pomůže pracovat s příkazy. Můžete jej vyzkoušet a napsat do komentářů své zkušenosti, Jak dopadla vaše Facebook analýza pomocí Graph Search.

Pokud máte analýzu již hodovou a nevíte, jaký vytvářet obsah pro své fanoušky, tak si můžete přečíst předchozí článek, kde dávám několik tipů, jaké příspěvky na Facebooku fungují.

Štítky

Mirek Rohlíček

Ahoj, jsem Mirek a dělám KVALITNÍ weby na WordPressu od návrhu po realizaci. Často dělám i redesign, odvirování, zabezpečení, a zrychlování webů. Mám přesah do webdesignu, SEO a marketingu. V minulosti jsem prodával na Amazonu v USA a spolupracoval na Affiliate kampaních.

Související články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button
Close