AmazonNávody

Amazon Byznys – Letem světem

Podnikání na Amazonu ve zkratce

V tomto článku vám představím kompletní byznys model podnikání na Amazonu. Předem upozorňuji, že v tomto článku nejsou konkrétní postupy. Jde spíše o shrnutí všech fází od výběru produktu až po prodej a marketing. Opomenu zde některé detaily, kterým se budu věnovat v dalších článcích o Amazonu. Vše jsem shrnul do 5ti částí.

  1. Jak vybrat produkt?
  2. Hledání dodavatele a výroba
  3. Doprava a naskladnění
  4. Prodej a sledování statistik
  5. Marketing a reklama

1. Jak vybrat produkt?

Výběr produktu je ta nejdůležitější část celého podnikání na Amazonu. Když vyberete skvělý produkt, není nutné investovat větší částky do reklamy. A produkt se přesto může dobře prodávat.

Návodů, jak vybrat ten správný produkt pro podnikání na Amazonu, je mnoho. Většina už bohužel není aktuální kvůli obrovské konkurenci na Amazonu a stálým změnám. Především nevymýšlejte něco zcela nového.

To se vám může jednoduše vymknout. Vybírejte ze seznamu bestsellerů na stránkách Amazon BestSeller List. Zde najdete vždy 100 nejprodávanějších produktů ze všech kategorií, ale i podkategorií. Ideální produkt pro prodej na Amazonu by měl splňovat tato základní kritéria:

Amazon byznys jak vybrat produkt
Výběr produktu je pouze na vás…

Následně můžeme nějakou dobu sledovat, jak se produktu daří a pročítat jeho recenze. Tím však neztrácejte příliš času, většinou je tato díra na trhu do měsíce zaplněna. Metodice výběru produktu se budu věnovat v dalších článcích o podnikání na Amazonu.

2. Jak najít dodavatele?

Dodavatele většinou najdete na portálu Alibaba.com. Na tomto portálu najdete dodavatele z celého světa, ale převážná většina je z Asie.  Pokud nemáte opravdu specifický produkt, tak najdete desítky až stovky výrobců pro váš produkt.

Dodavatele oslovíte nezávaznou poptávkou přes portál Alibaba.com. Dále s nimi můžete komunikovat přes emaily, Alibaba message center nebo jednoduše přes Skype.

amazon byznys hledání dodavatele alibaba
Vyhledávejte podle klíčových slov

Na začátku můžete oslovit 10 až 30 dodavatelů, abyste měli z čeho vybírat. Nechte si zaslat vzorky a porovnejte kvalitu od různých dodavatelů. Také můžete vybírat podle stáří firmy, komunikace s dodavatelem nebo podle způsobu dopravy a platby zboží.

Dalším faktorem je rychlost výroby, která se většinou pohybuje mezi 15-40 dny. To však záleží na množství kusů vaší první objednávky. Pokud nemáte ještě zaregistrovanou prodejní centrálu na Amazonu a vytvořený listing produktu, je nejvyšší čas to napravit. A využít dobu, kdy se váš produkt vyrábí. Zde máte celý návod, jak postupovat při výběru dodavatele.

3. Doprava a naskladnění

Ve chvíli, kdy je vaše zboží vyrobené, je potřeba ho dopravit do skladu Amazonu, abyste mohli využívat službu Fulfillment by Amazon a automatizovat odesílání vašich produktů zákazníkům.

Ideální je, když váš dodavatel má zkušenosti s doručováním zásilek do USA na Amazon. Pokud takového nenajdete, můžete najít dopravce zvlášť také na portálu Alibaba.com.

Většinou máte dvě možnosti přepravy. První možností je letecká přeprava, ta je rychlá (cca 1 týden z Číny do USA) ale drahá. Druhá možnost je přeprava lodí. Ta je levnější, ale většinou trvá měsíc a déle.

Před samotným odesláním zásilky je potřeba v prodejní centrále na Amazonu vytvořit shipping plán. V tomto plánu musíte vyplnit rozměry a váhu samotného produktu.

amazon byznys doprava a naskladněni
Amazon sklad v USA

Dále je potřeba znát počet krabic, počet kusů v krabici (max. 150) a také rozměry a váhu krabic. Po úspěšném dokončení shipping plánu vám Amazon přidělí štítky na krabice a produkty, které následně pošlete dodavateli.

Dodavatel odešle zboží do skladu Amazonu. V tuto chvíli už byste měli mít připravený váš listing pro prodej, vytvořené fotky produktu, titulek, popisek a odrážky.

4. Prodej a sledování statistik

Ve chvíli, kdy naskladníte, byste si měli vytvořit první sadu slevových kuponů. Můžete začít rozdávat produkty recenzentům, abyste získali první recenze.

Pro rozdávání kuponů můžete využít Facebookové skupiny nebo některé aplikace jako je například AMZTracker. Pomocí tohoto nástroje máte možnost vytvořit prodejní nabídku pro recenzenty na Amazonu.

Amazon byznys prodej a sledování statistik
Ukázka z administrace AMZTracker (Rank klíčových slov)

Když získáte první recenze, zapněte automatickou reklamu na Amazonu. Dále už jen sledujte statistiky, jako je konverzní poměr, zobrazení prodejní stránky, ale také konkurenci.

Pravidelně odpovídejte na dotazy zákazníků a odepisujte na recenze, které vám píšou zákazníci. Hlídejte veškeré statistiky a zapisujte si je, abyste měli vše pod kontrolou.

5. Marketing a Reklama

Poslední a nejrozsáhlejší bod je marketing a reklama. Základem je email marketing, který funguje jako zákaznická podpora. Pomocí emailu můžete posílat zákazníkům k produktu ebook nebo dávat rady a informace k produktu.

Hlavním smyslem emailingu je být se zákazníkem v kontaktu. Teprve pak ho můžete požádat o recenzi nebo mu poslat nějakou akční nabídku. Dále využívejte reklamu na Amazonu. Reklama na Amazonu funguje skvěle, pokud ji máte dobře nastavenou.

Reklamu můžete stále optimalizovat pomocí klíčových slov. Také nezapomeňte optimalizovat listing a testovat nová klíčová slova. U listingu můžete měnit obrázky, titulek, odrážky, popisek a search terms na pozadí listingu. Po každé změně sledujte, jak se mění statistiky, a podle toho dále optimalizujte.

Amazon Byznys - Letem světem 1

Největší váhu na rankování vašeho produktu mají externí odkazy na váš produkt. To znamená, že byste měli do svého marketingu zapojit i sociální sítě, webové stránky, linkbuilding, tiskové zprávy a další formy propagace na váš listing z jiných zdrojů než jen z Amazonu.

Amazon byznys = Normální podnikání

Toto je ve zkratce popsaný byznys model podnikání na Amazonu. Nyní již máte představu o tom, co vše je nutné dělat pro úspěšný Amazon byznys. Je to především o správném a kvalitním produktu a pravidelné práci, pečování o váš listing a zákazníky.

Amazon je obrovská příležitost pro každého, kdo se nevzdává a nebojí se investovat svůj čas a peníze do svého podnikání. Pokud chcete být stále v obraze, přidejte se k nám do Amazon mastermind skupiny na Facebooku a sledujte novinky na blogu.

Štítky

Mirek Rohlíček

Ahoj, jsem Mirek a dělám KVALITNÍ weby na WordPressu od návrhu po realizaci. Často dělám i redesign, odvirování, zabezpečení, a zrychlování webů. Mám přesah do webdesignu, SEO a marketingu. V minulosti jsem prodával na Amazonu v USA a spolupracoval na Affiliate kampaních.

Související články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button
Close